Co roku w okresie grzewczym dochodzi w Polsce do kilku tysięcy zaczadzeń, w tym kilkudziesięciu ze skutkiem
śmiertelnym. Te dane wskazują na ciągle niską świadomość zagrożeń, jakie niesie ze sobą czad. Dlatego Państwowa
Straż Pożarna z pomocą agencji Ambasada, domu mediowego Mediaon, fotografa Andrzeja Świetlika, kompozytora Adama
Rosiaka, oraz studia dźwiękowego Post Meridian zorganizowała kampanię społeczną pod hasłem „Czad usypia”.
Autorzy chcą zwrócić uwagę na największe zagrożenie, jakim jest przebieg zatrucia czadem (proces usypiania),
który utrudnia lub uniemożliwia poszkodowanym ratowanie własnego życia. Forma zamiast od razu szokować, najpierw
zmyla nasze postrzeganie – zupełnie jak sam czad. Słuchamy niewinnej kołysanki, by w pewnej chwili zorientować się,
że to opowieść o śmiertelnie zaczadzonych.
Kampania wpisana jest w szerszą strategię działań Straży Pożarnej „Nie! Dla czadu” Składają się
na nią spoty radiowe, ogłoszenia prasowe, plakaty oraz dedykowana strona internetowa www.czadusypia.pl.