Czad w kampanii społecznej

Co roku w okresie grzewczym dochodzi w Polsce do kilku tysięcy zaczadzeń, w tym kilkudziesięciu ze skutkiem śmiertelnym. Te dane wskazują na ciągle niską świadomość zagrożeń, jakie niesie ze sobą czad. Dlatego Państwowa Straż Pożarna z pomocą agencji Ambasada, domu mediowego Mediaon, fotografa Andrzeja Świetlika, kompozytora Adama Rosiaka, oraz studia dźwiękowego Post Meridian zorganizowała kampanię społeczną pod hasłem „Czad usypia”.
Autorzy chcą zwrócić uwagę na największe zagrożenie, jakim jest przebieg zatrucia czadem (proces usypiania), który utrudnia lub uniemożliwia poszkodowanym ratowanie własnego życia. Forma zamiast od razu szokować, najpierw zmyla nasze postrzeganie – zupełnie jak sam czad. Słuchamy niewinnej kołysanki, by w pewnej chwili zorientować się, że to opowieść o śmiertelnie zaczadzonych.
Kampania wpisana jest w szerszą strategię działań Straży Pożarnej „Nie! Dla czadu” Składają się na nią spoty radiowe, ogłoszenia prasowe, plakaty oraz dedykowana strona internetowa www.czadusypia.pl.

Czad 1 Czad 1 Czad 1


Wydawnictwa kampanii SLIC:

"Niebezpieczne substancje chemiczne. Poznaj, oceń i zapobiegaj ryzyku"

1 2 3
Broszura "Przemysł drzewny i meblarski"
Plakat do druku: Pracuj w pomieszczeniach wentylowanych i stosuj wyciągi miejscowe.
Plakat do druku. Pył drzewny może być groźny dla Twojego zdrowia(...)
4 5 6
Broszura. Warsztaty samochodowe
Plakat do druku. Warsztaty samochodowe. Pracuj w pomieszczeniach wentylowanych i stosuj wyciągi miejscowe
Plakat do druku. Dymy spawalnicze oraz spaliny mogą być niebezpieczne. Pracuj w pomieszczeniach wentylowanych i stosuj wyciągi miejscowe.
7 8 9
Plakat do druku. Poznaj zagrożenie występujące w miejscu pracy i środki chemiczne, których używasz przy sprzątaniu.
Plakat do druku. Poznaj zagrożenia występujące na twoim stanowisku pracy.
Plakat do wydruku. Pył mączny może powodować astmę.
10 11